Dersin Adı | Performans Ölçme Semineri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACC 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Seminer türündeki bu derste öğrencilerin, kuruluşlarda finansal ve finansal olmayan performans değerlendirme göstergelerinin değerlendirilmesi, yorumlanması ve ölçülmesi konularında bilgilenmesi amaçlanmaktadır. Dersin ilk bölümünde, performans ölçüm yöntemlerinin neler olduğuyla ilgili genel bir bakış sağlanacaktır. İkinci bölümde ise kar ve kar amacı gütmeyen kurumlardaki örneklerden hareketle öğrenciler tarafından hazırlanacak grup projeleri sınıfta tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere kurumlarda finansal ve/veya finansal olmayan göstergelerinin dikkate alındığı ve performans ölçmede kullanılan yöntemleri içermektedir. Öğrenciler performans ölçme kriterlerinden Ekonomik Katma Değer, Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Score Card), başabaş noktası analizi, duyarlılık analizi, rasyo ve önemli performans göstergelerini öğreneceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Önerilen Okumalar |
2 | Performans ve performans değerlendirme göstergeleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
3 | Üretim ve hizmet işletmeleri için finansal ve finansal olmayan performans göstergeleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)Selected Readings |
4 | Üretim ve hizmet işletmeleri için finansal ve finansal olmayan performans göstergeleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
5 | Maliyet-Miktar ve Karlılık Analizleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
6 | Başabaş Noktası Analizleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
7 | Duyarlılık Analizleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) & HBR Reading Contribution Margin: What It Is, How to Calculate It, and Why You Need It |
8 | Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Score Card) kullanımı | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
9 | Performans Raporları | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
10 | Önemli Rasyolar ve Performans Göstergeleri | Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) |
11 | Ara Sınav | |
12 | Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları | HBR Reading Contribution Margin: What It Is, How to Calculate It, and Why You Need It |
13 | Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları | The Balanced Scorecard—Measures that Drive Performance& The Balanced Scorecard— Putting the Balanced Scorecard to Work (HBR Reading) |
14 | Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Performance Measurement and Control Systems for Implementing Strategy: Text and Cases by Simons, R., 1st Edition, Pearson. Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) Managerial Accounting Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) HBR Readings & ACCA Training Documents |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | X | ||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest